Over Stichting OKE

Gedeelte van het geld gebruikt voor sponsorkinderen
Bijna al het sponsorgeld 95%
Nieuwe Sponsorkinderen 2019
1
Aantal sponsorkinderen nu op school
1
Totaal aantal gesponsorde kinderen die hun middelbare schooldiploma hebben gehaald

Visie

Door kinderen naar school te laten gaan krijgen ze een toekomst aangereikt. Het versterkt hun zelfbewustzijn en het geeft hen de mogelijkheid zich te ontwikkelen. Met een voltooide opleiding kunnen ze deel gaan uitmaken van de gemeenschap.

Ons team in Nederland

Stichting OKE wordt in Nederland vertegenwoordigd door een bestuur wat op dit moment uit 5 vrijwilligers bestaat. Er wordt minstens vier keer per jaar vergaderd door het bestuur. Het beleid wordt gezamenlijk uitgedragen en uitgevoerd. Er is altijd behoefte aan nieuwe bestuursleden of andere ondersteuning.

Het bestuur bestaat uit (van links naar rechts):
Gerdine van Loosdrecht (secretaris)
Lucie van Hassel (voorzitter)
Marijke Rieks-van Dalsen (bestuurslid)
Bert Rieks (bestuurslid)
Neltien Kreijger (penningmeester)

kenya

Ons team in Kenya

Stichting OKE werkt nauw samen met het MES comité, onze partner-organisatie in Kenia.
Het MES comité bestaat uit 7 Keniaanse vrijwilligers uit Sondu en omgeving, die goed op de hoogte zijn van de omstandigheden van de kinderen en hun families.
Zij onderhouden nauw contact met scholen. Het Mes comité selecteert in overleg met Stichting OKE kandidaten die in aanmerking komen voor sponsoring.
Ze controleren de leerprestaties van de sponsorkinderen en houden hun gezondheid in de gaten. Ook zorgen zij voor de aanschaf van uniformen, boeken, schoenen en andere zaken die nodig zijn om op de middelbare school te worden toegelaten.
Er wordt regelmatig vergaderd. De boekhouding wordt gecontroleerd door een onafhankelijke accountant.