Sponsoring van kansarme kinderen in het onderwijs

Welkom bij Stichting OKE

Sponsoring

Stichting OKE krijgt al jaren steun van verschillende particulieren, die zich betrokken voelen en hun steun hebben aangeboden. Alle inkomsten komen ten goede aan de kinderen waardoor ze naar de middelbare school kunnen gaan en zo meer kans maken op een betere toekomst.

Gezondheidszorg

In 2018 is de bouw van een motorambulance afgerond.
We vertrouwen erop dat we hiermee bijdragen aan een vermindering van sterfte van moeders en baby’s en veel patiënten helpen die te ver weg wonen van een begaanbare weg om de kliniek op tijd te kunnen bereiken.

Lees hier meer over voedsel hulp in verband met corona

Groepsfoto van bijna alle studenten 2019

In 2019 hebben we er 7 nieuwe sponsorkinderen bijgekregen. Er zijn nu totaal 43 kinderen die gesponsord worden.

Lees hier meer over ziekenvervoer met de motor.

Deze kinderen in Kenya kregen de kans om naar school te gaan

Francis

Ik heet Atebe Benard Francis. Ik verblijf in Sondu met mijn beide ouders. Mijn vader is een boer. Mijn moeder heeft geen baan. Vanwege het geweld na de verkiezingen in 2007 waren we op de vlucht en wonen nu bij de kerk. Ik heb twee broers en een zus. Twee van hen zitten op middelbare scholen. Er was dus geen geld meer om mijn middelbare school te betalen. Gelukkig kan ik nu wel naar school, ik ga heel hard werken.

Steve

Mijn naam is Otieno Stephen Bicko. In mijn familie heeft niemand de kans gehad om naar de middelbare school te gaan omdat dat niet betaald kon worden. Dank zij de sponsoring kan ik wel naar de middelbare school, en ik zal erg mijn best doen. Mijn droom is piloot worden zodat ik ook mijn familie kan helpen.

Violet

Ik ben Violet Akinyi Omollo. Mijn vader is boer terwijl moeder op de markt verkoopt. Ik heb 6 zussen en 2 broers. Zonder het sponsorprogramma was het me niet gelukt om door te gaan naar mijn middelbare schoolniveau. Ik beloof hard te werken om mijn ambitie om een ingenieur te worden waar te maken.

Bericht van een sponsor

“Het gaat goed met Albert”

Frank heeft al jarenlang een sponsorkind bij Stichting OKE. Hij vertelt waarom hij sponsor is geworden en hoe belangrijk het is om dat te blijven doen totdat de opleiding is voltooid.

Slechts 5% onkosten

We streven ernaar dat 95% van het sponsorgeld en de giften wordt gebruikt om het schoolgeld te betalen van de studenten. Onkosten bestaan voornamelijk uit transactiekosten van de bank en koersverschillen.

AGAI middelbare school

Alle sponsorkinderen gaan naar de AGAI Secondary School in Sondu, Kenya. Het is een gemengde school waar we een goede band mee hebben. De schoolhoofden van de basis scholen dragen leerlingen aan die voor sponsoring in aanmerking kunnen komen.

Thuis bij een nieuw sponsorkind

Een kind dat wordt aangemeld om in aanmerking te komen voor sponsoring wordt altijd onaangekondigd bezocht door medewerkers van Stichting OKE of het MES comité, onze partner-organisatie in Kenia.

Succesverhalen

Verschillende studenten die de middelbare school hebben afgerond hebben daarna nog een vervolgstudie gedaan.

Albert

Albert is nu werkzaam als arts

Kevince

Kevince is nu manager