Corona

Onze studenten zijn tot nu toe allemaal nog gezond en houden zich aan de corona-regels. Dus mondkapjes en afstand houden.

Omdat ze allemaal uit arme gezinnen komen missen ze, nu ze niet naar school kunnen gaan, wel hun warme maaltijd tussen de middag. Dat was trouwens vaak de enige maaltijd die ze per dag kregen.
Om ervoor te zorgen dat onze studenten in elk geval zo gezond mogelijk blijven, zijn we gestart met het uitdelen van voedselpakketten.
Daarvoor wordt een gedeelte van het schoolgeld en een gedeelte van onze reserves gebruikt.

Het is nog niet bekend wanneer de scholen weer open gaan, maar we verwachten dat het nog wel even zal gaan duren voordat de situatie weer wat normaler is. In de tussentijd wil de school dat de studenten thuis studeren via e-learning, maar onze studenten kunnen zich over het algemeen geen computer of smartphone veroorloven, dus we vrezen dat ze een behoorlijke achterstand op zullen lopen.
Als ze daardoor hun overgang naar een volgende klas niet halen, is dat buiten hun schuld en zullen we hun een jaar extra moeten sponsoren.

Weet je iemand die nog een laptop of smartphone heeft die niet meer gebruikt wordt? Onze studenten zijn daar erg blij mee.

Geïnteresseerd in sponsoring of extra donatie?

Of gewoon nieuwsgierig? Neem contact met ons op!